WeChat – From a message to a store: How Chinese consumers experience shopping online and offline from and through mobile media channels.

Vortragsbeschreibung Enrico Plateo


Mit über einer Milliarden aktiven Nutzern im Monat ist WeChat einer der meist genutzten Messenger weltweit. Doch das Besondere dabei: der Großteil der Nutzer von WeChat befindet sich in China. Dort hat WeChat in den letzten Jahren das Alltagsleben radikal digital transformiert. In meinem Vortrag zeige ich auf, wie diese neue digitale Messenger-Welt in China aussieht und wie deutsche Unternehmen hiervon profitieren können, sei es vor Ort in China oder bei der Ansprache chinesischer Touristen. Durch die starke Integration mit der echten Welt, kann WeChat Marketing auch als Next-Level Messenger-Marketing bezeichnet werden.

 
English:
With over one billion active users per month, WeChat is one of the most widely used messengers worldwide. In particular, the majority of WeChat users are located in China. In recent years, WeChat has radically transformed everyday life there. I will tell you a new digital messenger world looks like in China, and how German companies can benefit from it, be it locally in China or by addressing Chinese tourists. Due to the strong integration with the real world, WeChat Marketing can also be called Next-Level Messenger Marketing.

 

Zeitraum

14:40 – 15:00 Uhr